امام جمعه طبس در گفتگو با یزدفردا :

حضور و اندوه مردم در تشعيع پيكر آقاي صدوقي، بيانگر عمق علاقه ملت به روحانيت و خدمتگزارانشان بود


طبس- حقاني- سرپرستي يزدفردا: امام جمعه طبس در گفتگوي اختصاصي با "يزدفردا" در باب فضائل مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدعلي صدوقي و علائق مردم به روحانيت خدوم، نكات قابل توجهي را عنوان كرد.


حجت الاسلام والمسلمين" سيدابراهيم مهاجريان" گفت: فقدان غم بار ارتحال نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه فقيد يزد، براي همه و بويژه مردم استان يزد، سنگين بود، اما ملت ما همواره دشمنان خود را در عرصه هاي مختلف مأيوس مي كند و اينبار در مراسم تشعيع پيكر امام جمعه بزرگوار يزد و نماينده ولي فقيه در استان، نشان داد كه عليرغم ادعاي برخي مبني بر جدائي مردم و روحانيت، ملت همچنان به روحانيت خدمتگزارشان علاقه وافر دارند و ثابت كردند كه قدر شناس و لايق هرگونه خدمت شايسته اند.


امام جمعه طبس افزود: من سالهاست كه خاندان صدوقي را مي شناسم و با آنان در ارتباطم؛ چه قبل از انقلاب و در عرصه مبارزات انقلابي و همراهي با شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي(رحمت الله عليه) و چه بعد از آن و در شوراي عالي قضائي و منصب امامت جمعه فرزندشان مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدعلي صدوقي(ره) ، كه همواره خدمات شايان ذكري به مردم و حوزه هاي علميه ارائه نموده اند.


ايشان يادآورشد: در سال 1357 كه حادثه اسفناك زلزله طبس حادث شد، شهيد صدوقي و فرزند گراميشان آقا شيخ محمدعلي صدوقي در منطقه ويران شده طبس حضور مؤثر يافتند و با دستان مبارك خويش اجساد بجا مانده در زير آوارها را بيرون آورده، غسل داده، نماز خوانده و دفن نمودند.


اين مقام ديني گفت: در آغازين روزهاي بازسازي شهر زلزله زده و در ترميم و نوسازي مسجد جامع كبير طبس، شهيد صدوقي در آن سال (1358) مبلغ پانصد هزار تومان، (كه در دوره خود از ارزش بالايي برخوردار بوده) به مرمت اين بناي عظيم كمك كردند و بعد ار آن نيز بايد به كمكهاي نماينده ولي فقيه در استان يزد حضرت حجت الاسلام حاج شيخ محمدعلي صدوقي به شهرستان طبس اشاره كنم.


آقاي مهاجريان افزود: هرگاه براي گردهمائي ائمه جمعه استان يزد در مركز استان حضور مي يافتم، در بدو ورود با چهره هميشه خندان و مهربان مرحوم آقاي شيخ محمدعلي صدوقي روبرو مي شدم و ايشان مي فرمودند: با اين مسافت طولاني هم خسته شده ايد و هم خود را به موقع رسانده ايد و من در پاسخ ايشان مي گفتم: اگر هم خستگي باشد با زيارت چهره نوراني و مهربان شما به آسودگي مبدل مي شود.


امام جمعه طبس تأكيد كرد: از آنجا كه خداوند هيچ نعمتي را نمي گيرد، مگر آنكه نعمتي مشابه يا بالاتر از آن را به بشر بدهد، انشالله بزودي شاهد انتصاب نماينده ولي فقيه در خورشأن مردم قدرشناس و متدين استان يزد باشيم و يقين ميرود با عنايت ويژه اي كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به يزد و مردمان دارالعباده دارند، شخصيت مطلوبي را بر اين منصب قرار خواهند داد و جاي خالي و غم اندوه امام جمعه فقيد يزد را التيام خواهند بخشيد.


حجت الاسلام مهاجريان در پايان، ضمن تشكر از مردم قدرشناس استان يزد گفت: حضور مردم در مراسم تشعيع پيكر مرحوم حاج آقا صدوقي، تحسين برانگيز بود و همانطوركه انتظار مي رفت مردم عزيز از خدمات شايان ذكر نماينده فقيد ولي فقيه و امام جمعه يزد، با اين حضور بي نظير تقدير كردند.


گفتني است امام جمعه طبس كه از دوستان قديمي و همكاران دوره هاي متعدد مرحوم آقا شيخ محمدعلي صدوقي(رحمت الله عليه)،در سنگر قضاوت و سيستم قضايي كشور و نيز پايگاه ارزشمند امامت جمعه بوده است، از اولين ساعات ارتحال اين عالم رباني و تشعيع و تدفين ايشان حضور داشته است و اين حضور را به پاس خدمات گرانبهاي خاندان صدوقي به مردم عزيز و بويژه طبسي ها مي داند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا